Jesteś właścicielem strony internetowej i masz chęć przekonać się, co naprawdę się na niej dzieje, czy korzyści z niej mogą być większe, które jej parametry należy ulepszyć by działała prężniej, szybciej i bardziej intuicyjnie? Możesz sprawdzić, jakie są rozwiązania z analityki internetowej i zacznij kolaborację z fachowcami z branży SEO.
Analityka internetowa – co to?
Nieważne jaka to branża, jak duża firma oraz w jakiej dziedzinie działa, konkretna strona internetowa, która widnieje na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, stanowi jeden z głównych czynników marketingowych przedsiębiorstwa.
Zarówno na początku obecności w Internecie, jak i po dłuższym czasie od zaistnienia w sieci, internetowa analityka ma znaczenie kluczowe w walce nad promocją domeny. Rozróżni się etap jakościowy i ilościowy gromadzenia danych, ich analizy, a także kreatywnej interpretacji. Oba te rodzaje opracowywania i zbierania statystyk dają pozytywne korzyści w postaci obszernych raportów zawierających dane na temat:
• zachowań internautów na domenie (np. opuszczania strony, etapy procesu zakupowego, porzucania koszyka)
• danych demograficznych userów oraz ich personalnych zainteresowań
• obszarów strony, które nie są intuicyjne, nie wpisujące się w elementy podobające się użytkowników
• czasu potrzebnego na wczytanie się poszczególnych podstron
• wyszukiwanych haseł w obrębie domeny
• kanałów, z których userzy wchodzą na stronę (społecznościowe media, płatne reklamy, wyniki wyszukiwania)
Powyższe zestawienie to jedynie przykłady- narzędzia do analityki internetowej mogą dostarczyć wiele konkretnych, a zarazem przydatnych dla rozwoju przedsiębiorstwa danych. Owe sposoby wymagają konkretnej znajomości poszczególnych funkcji, a także umiejętności łączenia ich w zestawienie wartościowych wiadomości.
Sprawdzając ruch na domenie, możesz dostosować ofertę firmy do potrzeb potencjalnych Klientów, pozbyć się elementów, które nie przynoszą żadnych korzyści, a najwięcej starań skierować na te elementy biznesu, które dla Ciebie jak i dla odbiorców są najważniejsze.